Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 19, 2013

Apabila Ingin Tenang dan Mudah

sesuatu berlaku ada sebabnya. apabila tergendala untuk melakukan sesuatu ada sebabnya.

semalam niat asal nak makan tengahari bersama2 kawan2. tetapi mereka sibuk. elok keluar dari bilik air kedengaran azan zohor dari masjid uitm. maka niat nak tunaikan zohor di masjid uitm. alhamdulillah ada ruang letak kereta di aras bawah spt harapan/doa. di ruang solat ramai pula jemaah. rupa2nya ada program di masjid. patutlah bau nasi minyak. dan alhamdulillah dapat solat disebelah bilal.

setelah solat, terus ke cafe ctss. melihat saya, kawan menjemput saya menemani beliau. doa sy nak jumpa beliau tercapai utk perbincangan. dan saya menerima sedikit arahan/cadangan drpdnya. insyaallah akan saya jadikan satu realiti.

maka apabila berniat dgn baik, solat berjemaah di masjid, insyaallah akan diberi ketenangan olehnya. dan dipermudahkan urusan olehnya. sesungguhnya hanya allah yg maha merancang dan melaksanakan.

Tiada ulasan: