Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 07, 2013

Itu Saya Tahu

itu saya tahu. saya pernah ke sana. saya pernah buat. saya dulu akan dibagitahu.

itulah antara tanda atau kenyataan orang penting. kebiasaannya. tetapi jika realiti adalah sebaliknya, maka ianya menunjukkan atau mendedahkan tahap sebenar kredibiliti dan integriti seseorang. malah, jika arahan dan makluman pun baca tapi tak faham, ianya menambahkan lagi ketidak bolehpercaya kpd seseorang.

betullah. kalau tong tu lagi kosong, lagi kuat bunyinya. dan ianya amat suka dipalu atau diketuk sebab ingin didengar oleh orang lain. walau pun tiada isi di dalam. mereka suka jadi perhatian (walau pun perhatian berbentuk kemualan).

risau kalau orang yg rasa dia serba tahu dan semua tahu dibawa bersama. mungkin akan lebih susah drpd menjaga budak. jaga budak lagi senang sebab kalau tak ikut arahan, kita cubit atau piyak aje.

Tiada ulasan: