Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Februari 02, 2013

Asrama

asrama. hostel. dorm. tinggal beramai2 mengikut peraturan.

sy sedang belajar dan mengenang semula hidup disekolah berasrama melalui cerita tare zameen par yg sedang ditayangkan sekarang (dari jam 2ptg hari ini) di astro 108. ianya menceritakan kisah seorang budak yg bermasalah belajar di sekolah rendah. cara terakhir bagi ayahnya adalah menghantar budak tersebut ke sekolah berasrama penuh.

banyak kenangan semasa bersekolah di sekolah asrama penuh. kenangan ini seringkali dikongsikan bersama kawan2 yg sama2 bersekolah di sekolah melayu jalan stesen. walau pun belajar di tahun berbeza, tetapi pengalaman di sekolah tersebut secara umumnya akan difahami oleh lepasan sekolah melayu jalan stesen.

ianya juga dikongsi melalui konsert tahunan pada majlis makan malam tahunan pada setiap tahun. walau pun telah jadi lepasan, tapi kami tidak melepaskan ikatan dgn sekolah tersebut. 'tak ku lupakan jasa2 mu, oh kolej melayu'.

Tiada ulasan: