Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Februari 15, 2013

Hutang dan Hubungan

mungkin sudah ada kajian mengenai kaitan antara hutang dan hubungan. bilangan atau jumlah hutang dan tahap keakraban perhubungan (keluarga atau persahabatan atau kenalan).

antara ilmu yg akan dipelajari oleh pelajar fsr setelah kurikulum disemak semula adalah pengurusan kewangan peribadi dan organisasi. hutang termasuk dlm pengurusan kewangan. dan hutang berkaitan tahap kepercayaan diantara dua pihak. kebiasaannya, lebih kita kenali seseorang itu maka akan mempengaruhi nilai hutang yg akan dikongsi. hutang dikongsi bermaksud hutang drpd satu pihak diberi/diterima oleh pihak lain.

hutang di sini biasanya berkaitan duit. bukan hutang budi. dan hutang boleh merapatkan hubungan atau merenggangkan hubungan. pandai2lah menguruskan kewangan dan hutang.

Tiada ulasan: