Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 06, 2013

Mesyuarat dan Mengajar

antara dua tugas sbg pensyarah adalah mengajar dan hadir ke mesyuarat. setelah bermesyuarat perlu melaporkan kpd bos atau pihak yg kita wakil.

minggu ini walaupun pelajar sarjana muda tiada di kampus tetapi pelajar diploma masih ada kuliah. rutin sbg pensyarah adalah mengajar, belajar, mesyuarat dll. dan ditambah dgn penyelidikan dan khidmat universiti iaitu selain drpd khidmat pengajaran dan pembelajaran.

memang bagi yg kurang tahu akan mengandaikan pensyarah tiada kerja semasa pelajar sarjana muda tiada di shah alam. tetapi proses pengajaran dan pembelajaran adalah melibatkan tiga peringkat iaitu persediaan sebelum berjumpa pelajar, perjumpaan dgn pelajar, dan penyemakan setelah berjumpa pelajar.

mesyuarat adalah aktiviti persediaan dan penyemakan. jika perancangan perjumpaan dgn pelajar atau pihak lain tidak ditepati, maka ianya akan memberi kesan kpd aktiviti sebelum dan selepas.

Tiada ulasan: