Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 06, 2013

Ujian Orang Kaya

seorang kawan bertanya tentang agama. beliau bertanya soalan dan perkara yg saya risau nak jawab. jika salah jawab kemungkinan menjejaskan akidah saya. jika salah jawab mungkin akan jejaskan akidah beliau.

terkejut apabila ditanya tentang agama. beliau pernah bertanya berkaitan agama beberapa bulan yg dulu. spt beberapa bulan yg dulu, sy masih berasa kurang selesa hendak berbicara tentang agama dgnnya. begitu beberapa hari ini ada kenalan yg bertanya tentang agama. bertanya tentang perkara yg dianggap sensitif.

memang lagi kaya dgn harta, lagi tinggi ujian drpdNya. lagi tinggi dan kaya dgn ilmu, lagi tinggi ujian drpdNya. lebih kaya kita dgn sanak saudara, lagi besar ujian drpdNya. saya berdoa semoga kawan saya mendapat pentunjuk drpdNya supaya beliau tetap di agama yg benar. saya berdoa juga semoga saya, keluarga, kawan dan kenalan serta pembaca blog sentiasa mendapat rahman dan rahimNya.

Tiada ulasan: