Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Februari 09, 2013

Boleh dan Nak

jika kita nak kan sesuatu, kita akan berusaha sehingga boleh. sehingga dapat. jika kita tak nakkan sesuatu, kita berusaha sehingga kita dapat juga? maka sama ada kita nak atau tak nak, kita kan berusaha sehingga niat tercapat.

ianya adalah berkaitan niat. jika niat tu dah ada sama ada baik atau tak baik, dan diikuti dgn usaha, akan besar kemungkinan niat akan tercapai melalui usaha. maka akan ada pelbagai alasan utk tidak bersama dlm program atau aktiviti yg dirancang sebab dah niat tak mahu ikut serta.

seelok2nya niat dan matlamat utk berkaitan bersama. kebaikan organisasi yg berteraskan kebaikan bersama. bukan utk sekejap tapi sehingga masa hadapan. jika dah tak mahu bersama utk kebaikan organisasi, maka elok aje dipulangkan pengiktirafan drpd organisasi sbg pemegang jawatan.

Tiada ulasan: