Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 27, 2013

Rugi Masa Kerana Cacing Kerawit

di suatu organisasi, seorang kenalan rugi separuh drpd masanya utk selesaikan masalah berkaitan satu duri dlm daging. duri ini sebenarnya yg menyakitkan organisasi. selain sebagai duri dlm daging, dia ni macam cacing kerawit dlm perut kita. kita ingat kita sihat tetapi sebenarnya kita dimakan olehnya dari dalam kita. insyaallah keadilan akan berlaku kpd cacing ini.

di suatu organisasi lain, ada juga duri dlm daging dan cacing kerawit. memanglah terasa tidak selesa dgn adanya cacing ini. ianya asyik menyusahkan kita. ianya membesarkan dirinya sementara membuat organisasi semakin tidak sihat dgn kehidupannya dlm organisasi. ianya juga umpama racun di dlm badan. jadi rawatan perlu dilakukan. banyak masa habis melayan cacing dlm badan kita.

maka kita perlu makan ubat cacing supaya dpt membunuh cacing ini dan badan kita sihat. kalau tidak, badan kita akan sentiasa rasa tak selesa. kita sentiasa rasa sakit. rasa nak buang air. perut kita buncit dan ditertawakan orang lain. kita akan banyak rugi masa dan tak produktif. jadi bertindaklah dgn bijak. berusahalah sambil berdoa kpd allah untuk keadilan drpdnya.

Tiada ulasan: