Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 17, 2008

17 Ramadan 1429

Hari ini Selangor cuti sebab Nuzul Quran. Baru dua hari bekerja dah cuti balik. Baru ada 'mood' nak buat macam2, dah cuti. Ada baiknya, ada kurang baiknya.

17 Ramadan adalah tarikh dimana Nabi Muhammad s.a.w, junjungan besar kita telah menerima ayat2 pertama dari Allah melalui Malaikat Jibrail. Bagi yang dah terlupa, ayat2 itu adalah ayat dalam Surah Al-Alaq (Iqra' ...). Bacalah. Bacalah dengan Tuhanmu. Bacalah surah tersebut dan seeloknya bacalah terjemahannya. Sesiapa yang sudi, sedekahkanlah sebuah terjemahan AlQuran kepada mana2 surau atau masjid.

17 Ramadan juga bermakna kita ada antara 12 atau 13 hari sahaja lagi di bulan yang mulia ini. Teruskanlah berusaha memperbanyakkan ibadah kita di bulan mulia ini. Rahmat dan pahala adalah berganda2 berbanding di bulan lain.

Tiada ulasan: