Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 05, 2008

Berhati-hati Berkenderaan di Bulan Ramadan

Beberapa hari yang lepas berlaku kemalangan maut melibatkan penunggang motorsikal yang tidak menggunakan laluan khas motorsikal berhampiran batu tiga shah alam. Hari ini pihak polis menyaman penunggang motorsikal yang tidak menggunakan laluan khas motorsikal berhampiran tempat yang sama.

Tindakan oleh pihak polis telah lama dinantikan. Penunggang motorsikal nampaknya tidak lagi mengendahkan peraturan jalanraya. Tujuan peraturan adalah untuk kemudahan dan keselamatan bersama. Pihak UiTM turut mengadakan kempen keselamatan jalanraya di dalam uitm susulan kepada kemalangan maut yang berlaku beberapa minggu lepas di dalam uitm.

Tetapi masih ramai pelajar yang tidak patuhi peraturan penggunaan kenderaan di dalam uitm. Mereka seolah-olah tidak tahu membaca papan kenyataan yang dipamerkan. Adakah ini mencerminkan imej seorang pelajar sebuah universiti?

Tiada ulasan: