Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 04, 2008

Rezeki di Bulan Ramadan

Petang semalam semasa membeli lauk untuk berbuka puasa di carrefour, saya ditegur oleh dua pelajar saya Adlin dan Anis. Saya minta maaf tak dapat nak berbuka bersama mereka. Lauk yang saya beli kerana pesanan adik saya yang bertugas di ISN.

Rezeki adik saya daapat makan ayam golek. Walau pun dia pesan untuk dibelikan di stadium shah alam, tetapi saya maklumkan masalah trafik. Sebelum balik ke rumah untuk berbuka, saya lihat Ali, graduan fsr masih setia di gerainya. Ali beritahu saya yang dia akan berbuka di situ. Ali telah lama saya berjumpa bekerja di situ. Sejak sebagai pelajar saya lagi. Mencari rezeki yang halal.

Bulan puasa adalah bulan yang menggalakkan orangramai untuk menambah rezeki. Sama ada untuk belanja berhari raya, atau sebagainya. Selain menambahkan rezeki, kita perlu pandai menguruskan rezeki yang kita ada. Elakkan berboros di bulan puasa ini.

Tiada ulasan: