Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 03, 2008

Persiapan Diri

Sebelum berbuka kita telah pun merancang juadah untuk berbuka. Seterusnya kita akan sedaya upaya mendapatkan juadah idaman. Sebelum hari raya, kita sibuk buat perancangan untuk menyambut hari raya. Kita kemudiannya akan sibuk bersedia memastikan perancangan kita tercapai di hari raya.

Bagaimana dengan hari kemudian. Sudahkah kita merancang dan bersedia menghadapinya? Sudahkah kita bersedia menyambut panggilan Illahi untuk kembali kepadanya? Bagaimana jika kita tahu tarikh kembali kita kepadaNya? Apakah yang akan kita lakukan?

Doakanlah semoga kita dalam keadaan bersedia menemuiNya. Antara persiapan kita adalah bersedekah di bulan yang mulia ini. Kongsi-kongsilah dengan mereka yang kurang kemampuan berbanding kita. Selamat Berbuka 3 Ramadan 1429.

Tiada ulasan: