Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 19, 2008

Khutbah Jumaat 19 Ramadan 1429H

Cepatnya masa berlalu. Dah hari jumaat lagi. Jumaat ketiga dalam bulan Ramadan 1429H. Tinggal satu Jumaat lagi, InsyaAllah.

Khutbah hari ini berkaitan dengan Nuzul Quran. Peranan penguasaan bahasa Arab adalah penting untuk memudahkan pemahaman kandungan AlQuran. Seorang saudara saya, seorang profesor sedang giat meningkatkan pemahaman kandungan AlQuran untuk kebaikan dunia dan akhirat beliau, keluarga dan kawan2.

Elok jika kita (diri sendiri, keluarga dan rakan2) dapat menguasai lebih daripada satu bahasa, iaitu selain bahasa melayu. Antara bahasa dicadangkan adalah bahasa inggeris, bahasa arab, bahasa mandarin. Bagi kita warga uitm, peluang terbuka melalui kursus bahasa dianjurkan oleh Akademi Pengajian Bahasa (APB). Rebutlah peluang yang ada untuk kebaikan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: