Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 09, 2008

Gambar Berbuka Dengan Iltizam

Inilah gambar saya berbuka dengan Iltizam pada 6sep 2008. Tiada banyak perubahan kepada bekas pelajar saya. Bayangkan mereka bertshirt iltizam atau belumut.

Begitu cepat masa berlalu. Dahulunya dipanggil saudara/saudari. Sekarang encik/cik/tuan/puan. Mereka bekerja di pelbagai bidang bukan hanya di bidang sukan dan rekreasi sahaja. Ini menunjukkan bagaimana silibus atau kurikulum FSR menyediakan para graduan untuk melibatkan diri bukan sahaja dalam sukan dan rekreasi.

Ada penulis mengatakan bahawa ada empat kursus asas perlu diambil dan dipelajari oleh setiap pelajar di sebuah institusi pendidikan tinggi: pengurusan (management), undang-undang (law), pelaburan dan perniagaan (investment and business) dan perakaunan (accounting). Jika salah satu tidak dipelajari, maka tidak lengkaplah pengetahuan asas yang patut ada pada setiap graduan.

Tiada ulasan: