Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 01, 2008

Juadah di Ramadan

Pada bulan Ramadan, kita dapat berjimat wang kerana makan masa berbuka dan sahur sahaja. Masa pun banyak kita jimatkan kerana tidak keluar minum pagi, makan tengahari dan minum petang.

Kita juga perlu pandai mengelakkan godaan pada Ramadan. Godaan yang biasa adalah ingin berbelanja dan membeli bermacam juadah di bazar Ramadan. Memang banyak tarikan di bazar Ramadan. Kuih beraneka warna. Lauk pauk bermacam aroma yang begitu menggoda diri dan poket kita. Janganlah jadikan Ramadan untuk berpesta makan. Ramadan untuk kita belajar menghadapi godaan.

InsyaAllah, pelajar saya SR113 dan SR221/SR223 akan mengadakan majlis berbuka puasa di FSR. Sesiapa yang ingin turut serta atau bersedekah, hubungilah saya. Kita berbuka yang asas sahaja. Jangan lupa kesihatan semasa Ramadan.

Tiada ulasan: