Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 04, 2008

Sudahkah Anda Bersedekah?

Bulan Ramadan ini amat sesuai untuk kita tambahkan pahala sebagai persediaan ke hari kemudian. Selain daripada melakukan solat terawih dan witir, bersedekah adalah antara amalan yang akan membolehkan kita mendapat ganjaran dari Allah (InsyaAllah).

Bagaimana kita nak bersedekah? Walau pun kita seorang pelajar, kita pun boleh bersedekah. Tidak perlu sedekah berpuluh2 atau beratus2 ringgit. Cukuplah sekadar yang kita mampu. bagi yang sudi, jom ikut serta pelajar saya berbuka puasa. Pelajar yang tidak mengikuti SRB201 pada semester ini turut dijemput berbuka dengan pelajar yang mengambil SRB201 pada semester ini. Bagi yang tak dapat puasa pun dijemput sama. Kepada profesor2, dekan2, timbalan2 dekan dan lain2, dijemput sama. Tetapi, maklumkanlah kepada saya dahulu.

Kita berbuka ala kadar sahaja. InsyaAllah ada karbohidrat, protein dan fibre. Kemudian kita solat jemaah di surau baru kita. InsyaAllah.

Tiada ulasan: