Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 18, 2008

Kursus Perakaunan di FSR

Di FSR ada kursus perakaunan. Ianya ditawarkan kepada pelajar diploma dan ijazah sarjana muda. Kursus ini berkaitan penyata kewangan dan bajet. Ianya adalah kursus wajib fakulti.

Berkongsi pengetahuan dalam perakaunan di FSR berbeza dengan cara perkongsian di fakulti lain. Kita kena faham cara pelajar FSR belajar. Bukan macam pelajar fakulti perakaunan yang boleh duduk diam2 di tempat masing2. Jadi saya akan buat 'short lecture' diikuti oleh latihan. Pelajar2 digalakkan bergerak dan berdiskusi dengan kawan2. Kalau perlu, rujuk kepada saya. Memang kelas perakaunan di FSR adalah kecoh dan riuh rendah. Perbincangan hangat antara pelajar dan sekali sekala merujuk kepada pensyarah. Saya akan cuba ambil gambar kelas saya untuk dikongsikan dengan pelawat blog saya.

Sudilah kiranya bekas pelajar saya, pelajar saya atau pembaca blog saya komen tentang keperluan dan kepentingan pengetahuan dalam perakaunan amnya dan di bidang sukan rekreasi. Ini untuk mengetahui maklumbalas pihak lain tentang perakaunan.

Tiada ulasan: