Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 04, 2008

Kewibawaan Di Persoal

"Who are you?" Soalan yang sentiasa menjadi peringatan kepada saya. Soal saya balik "Who are you to ask me that question?".

Antara taktik biasa untuk menutup kekurangan diri adalah 'be on the offensive'. Jadi saya dipersoalkan tentang perlantikan saya oleh NC UiTM. Jawapan saya kepada mereka ini, "Jom kita pi jumpa dato' seri". Saya juga tambah, "Jangan lupa bawa kelayakan anda bersama". Ini untuk memastikan perlantikan anda adalah sah mengikut syarat2 perlantikan. Jika sebaliknya, bersedialah didenda oleh organisasi (diturun pangkat, bayar balik gaji terlebih bayar kerana kelayakan tidak sepadan dengan jawatan dilantik, dsbnya).

Saya risau jika seseorang yang tidak layak memegang jawatan atau lantikan tertentu masih terus dengan angan2nya, akan menyebabkan organisasi yang menerima padah. Cukuplah dengan drama rekaan semata2. Allah Maha Mengetahui, Allah Maha Adil.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah En.Bad. Tingkatkan lagi usaha demi anak bangsa kita.