Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 24, 2008

Permudahkan (2)

Selain daripada bermain mercun, ada satu perbuatan yang banyak menyusahkan org lain dan kita juga. Perbuatan ini adalah cara kita berperangai semasa berada di jalan. Iaitu sama ada kita berjalan, menunggang motorsikal, memandu kenderaan atau di dalam kenderaan.

Pada musim cuti raya ni polis kena adakan operasi keselamatan jalanraya yang berganda2. Kenderaan di jalanraya akan meningkat berganda2. Tambah2 lagi bermula pada 26Sep, Jumaat ni. Objektif sampai ke tempat di tuju akan mengkaburi keselamatan diri dan org lain. Akan ada yg meminjam atau menyewa kenderaan seperti kereta utk balik ke kampung. Ada diantara pemandu ini akan memandu kali pertama ke kampung.

Berhati2lah di jalanraya. Elakkan pagi raya kaum keluarga melawat kita di tanah perkuburan, bukannya kita melawat ahli keluarga yang sudah disemadikan. Permudah suasana di raya ini.

Tiada ulasan: