Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 10, 2008

Seorang Pemimpin

Kita semua adalah pemimpin. Tak perlu nak melobi atau memberi hadiah untuk dilantik sebagai pemimpin. Tidak perlu mencerca menggunakan agama sebagai 'topeng'. Pemimpin yang dimaksudkan adalah sebagai khalifah di bumi Allah.

Dengan gelaran sebagai seorang manusia, kita dilantik sebagai pemimpin di bumi Allah. Tiada ganjaran nyata dapat dilihat sebagai pemimpin lantikan Allah. Tiada takhta khas. Tiada pakaian dan pingat 'bersisik'. Cukuplah dengan berpakaian menutup aurat. Tetapi lantikan ini oleh Allah ada amanahnya. Kita dikehendakki memakmurkan bumi Allah. Tetapi mengikut Al-Quran dan Hadith.

Balasannya yang tetap akan diterima adalah di akhirat nanti. Maka pangkat lain di dunia ini hanya sementara dan memberi beban tambahan. Langkah pertama, jadilah hambanya yang menyaksikan bahawa "Tiada Tuhan Yang Disembah Melainkan Allah".

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam…
Saya ecah…saya telah menukar URL: http://ecah50.blogspot.com/
Sudi2kan lah diri tok menjenguk blog saya =)