Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 05, 2008

Imej Kita

UiTM mempunyai peraturan sahsiah rupadiri. Peraturan ini mencerminkan sahsiah atau imej pelajar UiTM. Islam pun mempunyai peraturan berpakaiannya.

Saya sentiasa mengingatkan pelajar saya supaya mematuhi sahsiah rupadiri mengikut peraturan uitm. Saya sebagai staf perlu mematuhi sahsiah sebagai staf. Seorang lelaki tidak boleh berpakaian seperti seorang perempuan, seorang perempuan tidak boleh berpakaian seperti seorang lelaki. Saya berterima kasih kepada pelajar saya yang mematuhi sahsiah sebagaimana disarankan uitm dan Islam.

Imej pelajar juga mncerminkan imej kedua ibubapa mereka. Juga mencerminkan imej pensyarah mereka. Ada yang berkata,'berpakaianlah sebagaimana siapa yang kita ingin jadi" (Dressed for who you want to be).

Tiada ulasan: