Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, September 06, 2008

Taman Negara

InsyaAllah pada 12 sep, jumaat ini saya akan bertugas di kuala tahan. Tengah standby, tunggu arahan. Bonda bertanya 'Bulan puasa pun kena masuk hutan?'. Jawab saya, ' Terpaksa, amanah'.

Taman Negara Pahang tidak akan jemu bagi saya ke sana, InsyaAllah. Saya bukan seorang pakar di dalam hutan. Bolehkah saya mengajar kursus tentang taman negara? Seorang kenalan, seorang pakar dalam hutan menghembuskan nafasnya di campsite. Saya tidak terlibat untuk membawa jasadnya keluar dari hutan kembali ke tempat asalnya. Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah.

Saya sentiasa berada dalam keadaan ingin belajar tentang alam milik Allah. Bacalah surah Al-Fatihah. Cuba fahamilah terjemahannya. Betapa kerdilnya kita di alam milik Allah.

Tiada ulasan: