Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 24, 2008

ETR 300

Setiap pelajar di FSR wajib mengambil kursus ETR300. Ini adalah kursus berkaitan keusahawanan. UiTM prihatin bahawa bukan semua graduan akan makan gaji dengan majikan. ada yg ingin jadi majikan ataupun bos sendiri.

ETR300 mengandungi 4 komponen utama yg perlu disediakan dalam 'business plan'. Komponen tersebut adalah: pentadbiran, pemasaran, operasi dan kewangan. ramai pelajar akan hadapi masalah penyediaan perancangan untuk kewangan. Saya pernah mengajar ETR300 berdasarkan latarbelakang saya dalam perakaunan.

Maka, InsyaAllah akan bermulalah daripada sekarang sehingga tarikh pembentangan oleh pelajar kepada panel penilai ETR300, perjumpaan atau perundingan mereka dengan saya. Kepada para pelajar ETR300, sila rujuk kembali kepada kursus SRB201 dan SPS233. Ini membuktikan perlunya ada pengetahuan asas dalam perakaunan dalam setiap graduan.

Tiada ulasan: