Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 16, 2008

FSR di Bernama

Jam 10.23malam semalam saya terima sms daripada Timbalan Dekan Akademik dan Penyelidikan FSR. Beliau muncul sebagai tetamu Helo Malaysia. Beliau dijemput berasaskan kepakaran beliau. Kepakaran beliau diiktirafkan oleh pihak luar uitm.

Ada yang mempertikaikan barisan pengurusan muda organisasi. Mereka berkata bahawa orang muda tidak layak menjadi ahli pengurusan. Ada yang walau pun telah tiada di uitm masih cuba mempertikaikan pengurusan muda organisasi. Ada yang berada di dalam uitm pun masih mempertikaikan pengurusan muda ini. Ada yang sanggup menyuruh mereka, pengurusan meletak jawatan kerana usia muda. Sebenarnya kita tahu bahawa mereka yang bising2 ini adalah mereka yang berkeinginan menjadi ahli pengurusan. Gila pangkat dan jawatan. Atau kerana tidak boleh mengajar di universiti.

Pelantikan sebagai ahli pengurusan adalah pengiktirafan kepakaran dan kebolehan seseorang. Kepakaran tidak kira usia. kepakaran berdasarkan ilmu yang kita ada. Ada kalanya orang yang lebih berusia mempunyai tahap ilmu yang lebih cetek atau tiada langsung berbanding mereka yang lebih muda usianya.

Tiada ulasan: