Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 03, 2008

Penambahbaikan Berterusan

Kita hendaklah lebih baik pada hari ini daripada semalam. Kita hendaklah lebih baik pada esok berbanding pada hari ini. Ini adalah proses penambah baikan berterusan.

Jika kita tidak baik pada hari ini, maka kita mestilah bercadang untuk menjadi baik pada esok hari. Kalau hari ini kita dah baik, kita hendaklah berada dalam keadaan lebih baik daripada hari ini. Janganlah kita mudah berpuas hati dengan keadaan kita. Janganlah kita dah senang di dunia, kita dah tak nak senang di akhirat. Akhirat adalah hari esok kita. Dunia adalah hari ini kita.

Penambah baikan berterusan perlu kepada maklumbalas dalaman dan juga luaran. Dapatkanlah pandangan daripada pihak lain tentang keadaan kita. Berfikiran positif terhadap pandangan orang lain terhadap kita.

Tiada ulasan: