Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 12, 2008

Imej Kita (2)

Peraturan manusia boleh ditukar2. Peraturan yang telah ditetapkan Allah adalah tetap. Peraturan manusia perlulah mengikuti peraturan Allah. Rujuklah AlQuran dan Hadith.

Jalanilah hidup kita dengan mudah. Untuk bersolat kita perlu tutup aurat. Jangan jadikan alasan bahawa kita tiada pakaian untuk bersolat. Pilihlah pakaian yang memudahkan kita mendirikan solat. Mereka yang tidak gemar dengan Islam akan gembira apabila kita tidak menutup aurat. Sedih Ianya memudahkan menjadikan pakaian yang dipakai tidak membolehkan individu itu mendirikan solat.apabila ada umat Islam sendiri yang berbangga dengan tidak menutup aurat.

Walau pun pakaian kita tidak menunjukkan sama ada kita seorang yang sentiasa menjalankan kewajipan bersolat, tetapi ia tetap akan mencerminkan secara kasar akan kesediaan kita mendirikan solat. Nasihatilah mereka yang kita kasihi untuk menjaga aurat mereka. Elakkan aurat hanya ditutup setelah kita dipanggil untuk mengadapNya.

Tiada ulasan: