Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 19, 2008

Percaya dan Yakin

Bekerja dalam sesuatu organisasi perlu kepercayaan dan keyakinan. Ini untuk membolehkan amanah yang diberi dapat dijalankan dengan sebaik mungkin. Jadi, percaya, yakin dan amanah adalah saling berkait.

Apabila diberi tanggungjawab, maka perlulah kita lakukan dengan sebaik2nya. Kita perlu menjawab (account) terhadap amanah yang diberi. Jika silap atau salah, kita tanggung hukumannya. Jika tepat dan betul kita terima hasilnya. Maka amatlah penting kita dapat bekerja dengan mereka yang boleh kita percaya dan yakin kebolehan mereka menjalankan amanah yang diberi.

Saya telah maklumkan kepada bos2 saya, saya telah sediakan perancangan untuk mencapai tugas yang telah diamanahkan kepada saya oleh bos2. Syaratnya, beri saya ahli kumpulan yang boleh bekerjasama dengan saya. Saya TIDAK MAHU ahli yang tiada komitmen kepada saya.

Tiada ulasan: