Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 16, 2008

Cekap dan Tepat

Saya akan sentiasa mempertahankan mereka yang bertugas dengan jujur, ikhlas dan amanah. Ada kalanya mereka ini adalah mereka yang sanggup menggadaikan nyawa untuk orang lain.

Petang semalam, dalam perjalanan balik ke rumah, saya lihat dua anggota PDRM kita menjalankan tugas dengan cepat, cekap dan tepat. Mereka telah berjaya menangkap seorang pencuri berhampiran dengan rumah saya. Tahniah dan terima kasih.

Adalah wajar tindakan PDRM terhadap mereka yang mengganggu ketenteraman dan keselamatan masyarakat. Jika tiada tindakan dilakukan, atau tugas dilakukan sambil lewa, masyarakat akan kehilangan kepercayaan terhadap mereka yang diberi amanah oleh masyarakat. Pastikan rezeki yang kita dapat adalah wajar kita dapat dan halal.

Tiada ulasan: