Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 18, 2008

18Ramadan 1429H

InsyaAllah sekejap lagi ada majlis berbuka di FSR untuk staf oleh staf. Tapi sebelum tu ada tazkirah dulu. Bersama2 kita meriahkan majlis.

Sesuatu yang seronok dilakukan akan terasa sekejap sahaja. Tetapi yang tidak seronok dilakukan akan terasa begitu lama masa untuk menamatkannya. Puasa kita pada hari2 pertama mungkin kita terasa lambatnya masa nak berbuka. Tetapi semakin hampir dengan Syawal, terasa tersangat cepat pula waktu di bulan Ramadan ini.

Begitu juga pada kelas perakaunan saya. Pada awalnya terasa lambatnya nak cukup dua jam. Tetapi apabila pelajar diberi latihan untuk dibuat perkiraan, masa terasa begitu cepat sekali. Alangkah nikmatnya jika puasa di bulan ramadan tidak terhad hanya sebulan. Lagi lama bulan Ramadan, lagi lama kita dapat menikmati rahmat, rahman dan rahim Allah yang ada di bulan Ramadan. Selamat Berbuka 18Ramadan 2008.

Tiada ulasan: