Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 22, 2008

Kerinduan Makin Hampir

Semakin hampir dengan penghujung ramadan, ramai yang semakin rindu kepada keluarga. Rindu untuk beraya bersama. Rindu kepada bulan syawal.Maklumlah, selalunya hanya pada raya puasa dapat berkumpul ramai2.

Tetapi kita lupa bahawa ramadan yang akan pergi meninggalkan kita. Berapa ramaikah yg akan berasa kerinduan kpd ramadan 1429h? Ramadan yang banyak berkatnya kpd kita seorang Islam. Hampir setiap yg kita lakukan di bulan ramadan kita mendapat ganjarannya. Kalau di bulan lain, tiada atau kurang pahalanya, tetapi di bulan ramadan kita akan dapat pahala ataupun bertambah pahala kita.

Adakah kerinduan kpd ramadan yg akan meninggalkan kita akan terubat? Bagaimanakah kita akan mengubat kerinduan kpd ramadan? Maka masa yg masih ada bersama ramadan 1429h, kita tingkatkan lagi usaha mendapat sebanyak pahala yg termampu.

Tiada ulasan: