Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 07, 2010

Daripada Nya Kita Datang

seorang pakcik saya kembali kpd Yang Maha Esa semalam. ketika dipanggil kembali kpdNya, beliau baru selesai berbuka puasa. alhamdulillah, urusan persemadian jenazah selesai sebelum waktu zohor. semangat kejiranan dan ikatan ikhwah islam amat baik dikalangan penduduk kawasan perumahannya. terima kasih drpd kami sekeluarga kpd semua yg sudi memberi kerjasama utk memudahkan urusan arwah.

kita semua digalakkan utk melawat mereka yg sakit, yg telah meninggal dunia. ianya sebagai peringatan kpd kita. kita yg sihat akan sakit. kita yg hidup akan mati. begitu juga tentang sedekah dan zakat serta puasa. rezeki yg kita ada bukan milik kita. ianya adalah amanah kpd kita dan perlu diuruskan dgn sebaiknya.

bersamalah kita berdoa supaya kita kembali kpd Allah dlm keadaan Islam. dlm keadan tenang dan tenteram. dgn wajah yg lembut. semoga kita dipermudahkan segala urusan semasa kembali kpd Allah.

Tiada ulasan: