Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, September 18, 2010

Patuhi Undang2 dan Pesanan

semasa musim raya, pergerakan kenderaan lebih banyak drpd hari2 lain. ini kerana ramai yg kebiasaan menggunakan kenderaan awam akan menggunakan kenderaan sendiri atau memandu atau menunggang kenderaan sendiri atau yg dipinjam. saya pun begitu juga.

ada yg akan memandu atau menunggang kenderaan orang lain kerana inilah masanya utk mencuba kenderaan milik ahli keluarga atau kawan2. jadi akan ada yg tiada biasa dgn kenderaan yg dipandu atau ditunggangnya. tetapi mereka memandu atau menunggang seolah2 sudah biasa dan tahu lenggang lengguk kenderaan tersebut.

akan ada yg akan memandu atau menunggang secara laju dan tergesa2 utk sampai ke tujuan. maka peraturan jalanraya tidak diikuti. lampu isyarat tidak diikuti dan diakuri. ini membahayakan diri dan orang lain. bagi saya jika mereka ini menyebabkan kemalangan, maaf ya, saya tidk akan membantu mereka ini. mereka yg menyebabkan kemalangan elok ditanda pada diri dan kenderaan mereka dgn papan notis 'degil dan sombong, tidak perlu dibantu!'.

Tiada ulasan: