Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 09, 2010

Kita Milik Allah

apabila kita katakan kita memilikki sesuatu, maka ianya bermakna kita berhak melakukan apa shj kepada atau melalui apa yg kita milikki. contohnya duit kita, kita berhak gunakannya utk apa shj. tetapi ianya masih bersyarat. sebab apa2 yg kita ada dan milikki sebenarnya kita pinjam atau dapat daripada pemilik sebenarnya, Yang Maha Memilikki.

begitulah juga dgn diri kita. umur kita di dunia ini. kita hanya diberi masa oleh Allah sebelum dipanggil kembali kpd Nya. pada isnin lepas, malam 28 ramadan, pakcik saya (ayah long) meninggal dunia semasa berbuka puasa. dan tadi pada pukul 6pagi, pada 30 ramadan 1431h, saya terima panggilan telefon drpd tok sepupu saya. seorang drpd pakcik dua pupu saya (ibunya adalah sepupu arwah nenek saya) telah kembali ke rahmatullah. beliau kembali kpdNya lebih dahulu drpd ibunya.

usia tidak menentukan masa kita kembali kpd Allah. susunan dlm keluarga juga tidak menentukan masa kita dipanggil kpdNya. begitu juga pangkat, harta, keturunan, dsbnya tidak menentukan masa kita dipanggil semula mengadap Yang Maha Esa. Kita adalah milikNya. Tiada yang memilikki kita melainkan Allah. maka kita boleh dipanggil kembali oleh Allah setelah diberi masa di dunia ini, pada bila2 masa Allah kehendakki. alfathihah kpd arwah Azman Hassan, LKIM Besut.

Tiada ulasan: