Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, September 19, 2010

Mengubah Masa Hadapan

ianya boleh dikaitkan dgn usaha uitm utk mengubah destini anak bangsa. bagi bos saya, kita berjaya mengubah destini seorang muslimin adalah satu kejayaan. tidak perlu utk melihat kejayaan dgn berubah destini ramai orang. seorang yg berubah ke arah yg lebih baik sebenarnya akan memberi kesan yg berganda.

kesan perubahan seorang berganda kpd ahli keluarga dan kenalannya. adalah diharapkan perubahan positif seorang akan memotivasikan mereka di sekitarnya utk turut berubah. maka sebagai pendidik, kita memudahkan pelajar utk berubah dgn perkongsian ilmu. dgn syarat, pelajar memang ingin berubah dgn ilmu.

semalam saya berpeluang berbicara dgn seorang bekas pelajar saya. alhamdulillah, beliau terlibat dlm perniagaan. walaupun bidang kerjayanya berbeza dgn kelayakan akademiknya, beliau berjaya menggunakan ilmu yg didapati di uitm utk berubah kehidupannya menjadi lebih positif. saya tumpang berbangga dgn kejayaan beliau. insyaallah, saya akan pergi menikmati makanan di tempat perniagaan beliau.

Tiada ulasan: