Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 14, 2010

Media dan Amanah v2

tadi dlm tv, timbalan pengerusi pencegahan jenayah malaysia telah menyatakan peranan media dlm keganasan sekarang. beliau nyatakan bhw jenayah sekarng banyak berlaku kerana penjenayah didedahkan dgn cara2 melakukannya melalui tv dan wayang.

saya setuju. selain drpd itu, penjenayah juga belajar melalui komputer. jadi siapakah yg bertanggungjawab? siapa yg sepatutnya tanggung dan jawab. kita lihat bagaimana media amat berpengaruh kpd budaya. media boleh menentukan budaya. lihatlah kpd tatacara kehidupan kita sekarang.

cara kita berpakaian dipengaruhi oleh media. rambut berwarna kononnya adalah mengikut zaman terkini. berseluar pendek adalah kononnya uptodate. mereka tidak kisah bahawa apa yg mereka canangkan kpd umat kita sebenarnya memberi kesan kpd solat kita. jadi jika mereka yg terikut2 dan terpengaruh dgn media tidak solat atau solat tidak sah, siapakah yg bertanggungjawab?

Tiada ulasan: