Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 24, 2010

Siya

siya atau dikenali juga sebagai mangkuk tingkat. di india, ada industri penghantaran makanan yg disediakan di rumah ke pejabat.

sebuah dokumentari tv menunjukkan ianya satu sistem yg sangat cekap. makanan disediakan pada waktu pagi. pengusaha siya akan mengambil makanan yg siap pada waktu ditetapkan dgn menaiki basikal/motorsikal dsbnya. kemudiannya,diberikan kpd mereka yg akan ke pejabat penerima melalui keretapi. makanan tengahari akan sampai tersedia utk waktu makan tengahari.
di malaysia, sudah ada khidmat penghantaran makanan. tetapi makanan yg disediakan oleh pengusaha, termasuklah makanan segera dan makanan spt nasi dan laukpauk.

semalam, sebelum balik drpd mesyuarat perkama, ada gunanya siya saya. dato' pengerusi meminta ahli2 menghabiskan makanan yg disediakan. jangan membazir. alhamdulillah, dgn adanya siya saya, saya bolehlah mengambil sebahagian makanan yg berbaki. dapat membantu mengurangkan pembaziran. belilah siya dan simpan di dalam kereta anda.

Tiada ulasan: