Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 09, 2010

Songkok

songkok dipakai oleh saya pada hari2 tertentu shj. kebiasaannya pada hari raya. ke masjid utk solat raya. di rumah utk bergambar raya. sebab lengkap bersampin.

pada hari2 lain, saya tak minat bersongkok. tak praktikal. nak solat tak selesa. bila rukuk, risau jatuh. bila sujud, tak selesa rasanya. maka saya jarang bersongkok. selain drpd raya, songkok dipakai semasa majlis rasmi berpakaian melayu penuh. baju melayu bersampin.

dan saya selalunya tinggalkan songkok saya di kampung. senang utk beraya nanti. tapi ada kalanya, saudara yg lain pun buat sama macam saya. jika tak ditanda dgn nama, alamatnya, kemungkinan siapa cepat dia dapat bersongkok. dan yang lambat, tidak lengkaplah pakaian melayunya.

Tiada ulasan: