Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 06, 2010

Ijazah Kedoktoran Falsafah

nama lainnya adalah PhD. impian setiap ahli akademik di ipt utk menggenggam segulung ijazah ini. ianya adalah kelayakan akademik tertinggi di peringkat pendidikan tinggi.

perjalanan mencapai ijazah ini berbeza bg setiap individu yg telah berjaya menggenggamnya. ada yg bermula dgn ijazah sarjana muda kemudian kerana tahap akademik yg terbilang, terus meneruskan pengajian ke phd. saya berpeluang berjumpa dgn seorang pensyarah yg memulakan phd nya pada usia 23tahun. dan uitm pada konvokesyennya baru2 ini telah berjaya melahirkan seorang graduan phd pada usia 29tahun.

saya tadi melihat peluang utk melanjutkan pengajian lepasan graduan di ipt malaysia. menarik juga m.ed. dan menarik juga phd dlm kaunseling. ianya secara kerjakursus. saya perlu usul lebih lanjut utk maklumat.

Tiada ulasan: