Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 09, 2010

Sepatu Raya

Semasa di sekolah menengah, pakaian baju melayu lengkap dikenakan dgn kasut hitam berstokin hitam. kelonggaran jika dipakai sandal. masa tu, sandal dibeli drpd bata.

di hari raya, dulu2 berjalan ke rumah saudara mara dan kawan2, saya pakai kasut atau sandal. jika tidak pun, saya pakai selipar kulit. begitu juga pada pagi raya ke masjid. dan akan timbul kerisauan tentang kasut atau sandal baru yg dipakai akan menyebabkan saya berjalan kaki balik dari masjid. maka solat raya pun tak khusyuk.

sekarang, saya pakai sandal juga. tetapi drpd getah. kurang mampu beli jenama 'buaya'. mahal dan menarik kpd orang lain utk memilikkinya. oleh kerana selesa, saya memilikki beberapa sandal getah. jadi sepatu raya pada tahun ini seperti beberapa tahun kebelakangan adalah sandal getah. harganya rm 169.00. jika dibeli sepuluh pasang.

Tiada ulasan: