Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 09, 2010

Satu Syawal 1431H di Munich

satu berbual2 dgn adik saya di munich tadi. beliau sudahpun beraya pada hari ini. semasa berbual2 tadi, beliau sedang makan di siang hari, tanda ramadan 1431h sudah tamat utk dirinya.

saya berasa hairan.kenapakah tarikh hari raya puasa berbeza dikalangan negara2 di dunia ini. seeloknya, tarikh penting dlm Islam diseragamkan. ianya menunjukkan kesatuan dikalangan umat Islam sedunia.

apabila tarikh tidak tetap, timbullah kekeliruan dikalangan umat Islam dan bukan Islam. tetapi mungkin juga satu keadilan. adik saya di munich puasa drpd jam 4.30pagi sehingga 9.30malam. kita pula puasa drpd 5.50pagi sehingga 7.20 malam. mungkinkah ini sebabnya?

Tiada ulasan: