Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 17, 2010

Kecurian Kereta

kawan saya meminta diwar2kan tentang sebuah kereta honda, hitam, bkt7318, yg telah hilang dicuri pada pagi ini. ianya hilang dari ss18, subang jaya. jika ada nampak kelibatnya, sila maklumkan kpd pihak polis segera.

memiliki sebuah kereta bukan lagi satu keistimewaan bg kita, terutamanya yg tinggal di banda2 besar. ianya telah menjadi satu keperluan. maka antara pelaburan (?) atau pembelian utama kpd seseorang yg bekerja adalah ke atas sebuah kereta.

saya memiliki kereta pertama pada tahun 1998. ianya sebuah volvo 240dl, model 1983. saya beli tunai. ianya lebih utk kegunaan kedua ibubapa saya. kereta tersebut masih saya miliki tetapi tidak/jarang digunakan. saya lebih selesa menggunakan kereta kembara saya yg dibeli pada 2006, second hand. kereta2 saya dimiliki sbg kereta second hand.

bagi saya, jika ingin memiliki sebuah kereta, harga maksimanya adalah bersamaan 10bulan gaji kita. alhamdulillah, saya bikin serupa cakap.

Tiada ulasan: