Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 21, 2010

Jamuan Raya 11 Syawal 1431H

sekejap tadi saya baru sampai di rumah. saya ke rumah seorang saudara utk beraya. alhamdulillah, murahnya rezeki saya pada hari ini.

saya ke rumah saudara berpakaian kemeja t shj. saya andaikan ianya majlis tidak rasmi. saya andaikan majlis kecil shj. tetapi sebaliknya. walau pun tetamu seramai 200 orang, tetapi juadah yg dihidang meliputi 7 stesen sbgamana diadakan di restoran. macam2 ada. termasuklah kambing panggang, antara menu kesukaan saya. habislah perancangan badan seperti seorang 30 tahun.

di peringkat akhir majlis, saya berpeluang berjumpa dan berbincang dn seorang bekas pelajar ayah saya. beliau menguruskan sebuah pusat pembelajaran secara pengalaman. saya tawarkan pelajar fsr utk menjalani latihan amali di tempatnya. dia mempelawa saya utk melawat dan melakukan kajian di tempatnya.

betul. kita mesti berani bercakap dan menegur orang lain. wujudkan hubungan yg positif. ianya akan memberi manafaat kpd kita. ini yg dinyatakan mengikut terapi realiti. terima kasih kpd saudara yg sudi menjemput saya ke majlis rayanya. terima kasih kepada seorang guru baru saya yg sudi berkongsi ilmu dgn saya.

Tiada ulasan: