Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 06, 2010

Persiapan Raya

minggu ini minggu terakhir ramadan. insyaallah, pada jumaat ini raya puasa. kita meraikan kejayaan melalui bulan ramadan yg memerlukan kesabaran dlm menjalani kehidupan seharian.

ada yg sedang membuat persiapan akhir utk sambut raya. ada yg masih mencari2 pakaian baru. ada yg sedang menyiapkan biskut raya yg telah ditempah. ada yg sibuk tukarkan duit utk diberi pada pagi raya. ada yg sibuk berkemas rumah.

macam2 persiapan akhir dilakukan. ada yg bersiap2 utk balik kampung. kenderaan diservis dan diperiksa. bekalan utk dibawa balik ke kampung disenaraikan dan disemak berulang2 kali.

seumpama nak menyambut benda yg baru, benda semasa yg ada mungkin dilupakan. seumpama nak menyambut anak yg baru, anak yg sedia ada ditinggal2kan. ramadan masih ada lagi. tumpukan juga kpd ramadan selain kpd syawal akan datang.

Tiada ulasan: