Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, September 19, 2010

Puasa 6

insyaallah, saya akan cuba penuhi puasa sunat 6 hari di bulan syawal. setakat ini, masih belum bermula lagi.

niat nak mula puasa 6 pada isnin, 4 syawal. tetapi, nafsu lebih kuat. seeloknya pada cuti sehingga 10 syawal sesuai utk puasa 6. saya kagumi dan hormati mereka yg bermula puasa 6 pada syawal kedua. mereka yg sedemikian telahpun raya kedua pada 8syawal, iaitu jumaat lepas.

semalam saya ke rumah sahabat selepas maghrib. sahabat yg menumpangkan saya berbuka dahulu di rumahnya. bagi beliau, semalam telah lengkap puasa 6nya utk tahun 1431h. di siang hari, beliau telah berkunjung ke majlis jamuan raya walaupun berpuasa.

jom kita mula puasa 6 utk mereka yg belum lagi bermula. kalau yg dah mula, jom sempurnakan puasa 6 anda. dan selepas itu, jom kita sama2 berusaha utk berpuasa sunat pada setiap isnin dan khamis. 'target' saya - mempunyai kesihatan sebagaimana seorang berusia 30tahun. kenapa? hehehe...

Tiada ulasan: