Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 28, 2010

Menjalankan Tugas

kita menjalankan tugas berdasarkan arahan dan panduan. berdasarkan peraturan dan undang2. kesemuanya ini adalah sebagai memastikan perancangan dijalankan sebagaimana objektif ingin dicapai. mengawal atau memantau adalah utk memastikan tugas yg dijalankan disemak utk tidak tersasar drpd matlamat.

tanggungjawab kejayaan adalah di atas bahu ketua. maka selalunya keputusan ketua adalah terbaik walau pun tidak dimaklumkan kpd kakitangan bawahan. tetapi adakalanya keputusan ketua bukanlah yg terbaik utk mencapai matlamat yg ditetapkan. berjaya atau gagal sesuatu tugasan adalah tanggungan ketua yg diarahkan mencapai matlamat tersebut. maka patuhlah arahan ketua. kecuali memang arahan gila dan membahayakan kita.

walau pun sudah berkali2 memohon utk menamatkan tugasan semasa, namun ketua tetap mengarahkan agar tugasan diteruskan sehingga tamat tempoh. kita yg menurut perintah.

Tiada ulasan: