Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, September 19, 2010

Sekilas Ikan Di Kali

betul ke ayat saya? ianya berkaitan membuat keputusan berdasarkan hanya pengamatan/pendengaran yg singkat sahaja. tetapi keputusan dibuat berdasarkan pengetahuan yg ada sebelum ni.

setiap semester, saya akan menerima pelajar utk membantu dlm penyediaan tajuk penyelidikan pada semester hadapan. pada setiap semester juga, saya akan menerima pelajar yg telah memilih atau dipilih untuk saya seliakan penyelidikan mereka. jika kedua2 pihak secara sukarela bersetuju, saya dan pelajar, perkongsian ilmu amatlah senang. sebab setuju tanda ikhlas utk sama2 belajar.

tetapi akan ada penerimaan di satu pihak atau mungkin kedua2 pihak adalah bukan secara sukarela. ini menimbulkan masalah. perjumpaan diadakan mungkin tidak membantu untuk mencapai matlamat akhir.

ada kalanya, keputusan telah dibuat oleh saya gred pelajar pada pertemuan pertama. ada kalanya keputusan berdasarkan kepada minat pelajar utk berkongsi ilmu. kerjasama pelajar amat penting dlm menentukan gred mereka.

Tiada ulasan: