Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, September 24, 2010

Sesi Kaunseling

antara tugasan utk pelajar sps550 saya adalah menghadiri sesi kaunseling bersama kaunselor uitm. kebanyakan atau hampir semua mereka tidak pernah berjumpa kaunselor.

dan tadi saya singgah ke pusat kerjaya dan kaunseling. saya bertanya khabar sahabat2 kaunselor uitm. saya bertanya kehadiran pelajar saya berjumpa mereka. para kaunselor gembira dgn sesi kaunseling dgn pelajar saya. dan seorang guru kaunseling saya beritahu saya yg beliau telah berkongsi sedikit berkaitan saya dan kaunseling di uitm.

tujuan utama saya mengkehendaki pelajar kaunseling saya hadir ke sesi kaunseling adalah utk mereka merasai perasaan seorang klien bertemu kaunselor. apabila pelajar pula mengendalikan sesi kaunseling, mereka diharapkan dapat merasai/membayangkan dgn lebih tepat perasaan klien mereka semasa berjumpa kaunselor.

Tiada ulasan: