Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, September 08, 2010

Masa Tambah Kekayaan

kita umat islam amat bertuah. dlm setahun, kita ada satu bulan yg boleh kita kumpul banyak kekayaan utk bekalan akhirat. bulan itu adalah bulan ramadan. alhamdulillah, esok 30 ramadan 1431h.

bagi yg diberi rahmat Allah utk menikmati malam lailatul qadar, kekayaan didapati adalah seumpama seribu bulan. ianya bersamaan 83tahun. sedangkan kita biasanya beribadah purata 50tahun. itupun kalau lengkap.

semasa ramadan , sedekah diberi ganjaran berganda2 juga. maka tambahlah zakat pendapatan pada bulan ini. dan penting, jangan lupa tunaikan zakat fitrah. tadi, alhamdulillah saya telah tunaikan zakat fitrah di uitm. harapan saya, zakat pendapatan dan zakat fitrah saya disampaikan kpd para pelajar uitm yg layak menerimanya. saya doakan agar penerima zakat saya akan menggunakan zakat yg diterima utk kebaikan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: