Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 26, 2010

Beralih Angin?

sudah 28bulan saya bertugas di tempat skrg. insyallah, saya akan beralih angin pada tahun hadapan. tapi tidak pasti ke mana pula selepas ini. adakah kembali ke fakulti? atau buat sementara ke kampus cawangan? semalam saya menjawab soalan vip bhw saya telah pun berada di tempat semasa lebih drpd 2 tahun.

tadi sebelum berbuka saya diperkenalkan kpd vip jemputan majlis berbuka hari ini. kawan saya maklumkan bhw sayalah yg selama ini beliau cadangkan utk bersama mereka. dan vip tersebut menyatakan bhw beliau telah pun mengenali saya sebelum ini. malah saya pernah ditawarkan utk ke tempat beliau sebelum ini tetapi kerana sebab2 tertentu, saya tidak dpt dibawa ke tempatnya.

kebiasaan saya bertugas sbg 'ranger' drpd perkatan 'range'. maka saya perlu sentiasa bergerak. apabila terdapat sesuatu yg memerlukan kehadiran saya utk membantu barulah saya tidak 'on the range'. selalunya ini disamakan sbg tugas khas. bagi saya semua tugas dan tanggungjawab saya andaikan sbg tugas khas. khas kpd kita utk diselesaikan. jika setelah berusaha dan tugasan tidak dpt diselesaikan, maka kita mesti patuh dgn masa yg telah ditetapkan. skrg angin masih sepoi2 bahasa.

1 ulasan:

HiCMat berkata...

Salam Bro,
Ada 'kekosongan' jawatan KP di J. Perlukan seseorang yang berkaliber seperti tuan. Amacam ada berani ka? Saya kurang berani. Ada misi besar yang perlu saya selesaikan dahulu da.