Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 20, 2010

Burnout?

saya cuti hari ni. bodi tak larat nak bawak keluar drpd garaj. saya minta maaf tak dpt bergambar utk ucapan syawal drpd pejabat pengarah.

semalam, semasa bermesyuarat bersama bos, dah terasa tanda2 bodi perlu rehat. terasa ringan aje kepala. risau juga memikirkan apabila nak balik ke rumah nanti. maklumlah saya adalah driver saya sendiri.

di rumah, selepas berbuka saya ok sedikit. tetapi selepas tengok tv dan tidur di bilik, terasa ringan kepala lagi apabila nak bangun drpd katil. jadi berdasarkan pengalaman lampau, saya ambil masa sebelum berdiri.

saya perlu baiki diri melalui pemakanan dan senaman. saya perlu lebih bersenam. adakah kerana di bulan puasa sebab saya banyak makan kambing? adakah ianya berkaitan fizikal? adakah ianya berkaitan emosi? kalau ikut terapi rogers, jawapan ada pada saya sendiri dan saya tahu jawapan itu.

Tiada ulasan: